dinsdag 27 september 2011

Het gaat steeds sneller!!!

Het was een sportieve dag vandaag, zoals eigenlijk alle dagen, maar 2 pittige trainingen voel je toch wel. Vanmiddag ben ik na een aantal klanten te hebben begeleid, zelf aan de slag gegaan. Pull ups, push ups, squats, pelvis bridges, shoulders presses, lunges, sit ups, plankvarianten, junglegymxt oefeningen, jumpsquats, kettlebells, springtouw, gymboss, etc. Alle oefeningen 2x45 sec trainen en 20 sec rust tussendoor. Dat was een training van ongeveer 45 minuten, maar dan ben je ook wel klaar voor je gevoel. Toch moest ik vanavond nog een uur hardlopen als training voor de marathon. Dat zit dan in je hoofd en dat moet gebeuren. Zo gezegd zo gedaan.
Ik heb mijn hardloopschoenen aangetrokken en ben gewoon gaan lopen. Het eerste stuk ben ik bewust iets harder begonnen om het extra zwaar te maken en zo mijn uithoudingsvermogen te verbeteren. Mijn hartslag zat continue boven de 150 slagen per minuut. Na 10 minuten ben ik iets langzamer gaan lopen en toen zakte mijn HF gelijk naar beneden, naar 142. Vanuit Hoofddorp richting het bos en Floriandeterrein, naar Vijfhuizen en via de Ijweg weer terug naar huis. Thuis even kijken hoeveel kilometer dat waren op google maps. 13.2 km ga hij aan. Een goede verbetering denk ik zelf in 55:13. dat betekent dat mijn gemiddelde snelheid op 14.3 km/u zat.

Morgen een rustdag. Donderdag eerst naar de fysio, om alles weer recht te laten zetten en kleine pijntjes weg te laten masseren. Dan 's avonds maar weer 10 km lopen. In het weekend moet ik 25 km lopen. Alles voor de marathon op 16 oktober in Amsterdam.
Ik loop, zoals jullie misschien al hebben gezien, voor KWF kankerbestrijding, dus hopelijk willen jullie mij via staoptegenkanker.nl steunen? De actie staat onder mijn naam.

Bedankt voor het lezen en tot mijn volgende blog!

Marc Hogervorst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten