vrijdag 23 september 2011

Ik had eigenlijk in mijn hoofd om 10 km te gaan lopen aan het einde van mijn werkweek en zondag 20 km te doen, maar ik had erg veel zin om hard te lopen.

Vandaag heb ik weer een training voor de marathon gedaan. Ik had eigenlijk in mijn hoofd om 10 km te gaan lopen aan het einde van mijn werkweek en zondag 20 km te doen, maar ik had erg veel zin om hard te lopen. En omdat ik zondagochtend al een bootcamp geef in het Haarlemmermeerse bos kwam het eigenlijk wel beter uit zo.

Van tevoren heb ik de route uitgestippeld op google maps. Ik besloot om vanuit mijn huis in Hoofddorp naar Vijfhuizen te lopen.Via Haarlem naar Heemstede en dan weer terug via de Kruisweg naar Hoofddorp. De eerste 50 minuten gingen vrij makkelijk. Express ben ik niet te snel begonnen met lopen om de afstand helemaal te kunnen blijven hardlopen en niet te hoeven wandelen of stoppen.

Gedurende de dag heb ik het volgende gegeten. Vanmorgen om 6 uur een proteineshake. Toen ik op mijn werk de eerste klanten aan het werk had gezet, heb ik 4 boterhammen met kipfilet gegeten. Rond 9.30 uur weer 2 boterhammen met kipfilet en om 12 uur een gebakken lekkerbekje, 2 boterhammen met rosbief en een proteineshake. Toen om 14 uur weer 2 boterhammen met kipfilet en voor het lopen om 15 uur een banaan. Gedurende de dag heb ik rond de 2 liter water en 2 kopjes koffie gedronken.
Na ongeveer een uur lopen krijg ik wat vermoeidheidsklachtjes in mijn bovenrug. Dit is het gevolg van mijn niet perfecte looptechniek... Als ik na 1 uur 12 ( mijn tijd voor de damtotdam) nog wat energie over heb, zet ik een beetje aan. Waar mijn hartslag eerst de hele tijd rond de 135 ligt, stijgt hij nu snel naar de 150 bpm. Een stukje intensiever dus. Dit probeer ik vol te houden totdat ik thuis ben. Ik schat dat het een afstand van rond de 5 km is.

Wel grappig is dat als je bijna thuis bent, je er klaar mee bent. Dat is een mentale kwestie. Thuisgekomen met een tijd van 1:38:21 ga ik eerst eten. Ik had trek als een beest. Dus een liter water gedronken en 6 boterhammen gemaakt. 2 met pure hagelslag, 2 boterhammen met vruchtenhagel en 2 boterhammen met ei.
Na het eten een rekprogramma, waar vooral mijn hamstrings, kuiten, quadriceps en buikspieren aan bod komen. Daarna een heerlijke douche. Eerst warm in bad en daarna mijn benen zo koud mogelijk afdouchen. Hierdoor herstellen je beenspieren sneller en beter. Hierdoor worden opgebouwde melkzuren sneller afgebroken en kun je sneller weer trainen.

Vanavond maar een lekker avondje bankhangen.... Zondag mag ik weer! Nog 3 weken tot mijn marathon tegen kanker! Ik zou het geweldig vinden als iedereen die dit leest een donatie, hoe klein ook, doet om deze vreselijke ziekte de wereld uit te helpen. Via de volgende link kom je direct op mijn persoonlijke actiesite van de kankerbestrijding. http://staoptegenkanker.nl/Pages/ActionTheAction.aspx?HEWSilw3IMZKAjdTCnLdM2LXOCCzsSuvJKepf1fOIPk%2fOH9AHB3QQQKDsPG3iG1cum%2fNoQWGjK4vY85L0n2Kmw%3d%3d

Geen opmerkingen:

Een reactie posten