dinsdag 26 april 2011

Mijn vet % in 1 week nu al 2% lager !!

De tweede week...

Na een goede eerste week, volgde een zware tweede week. Mijn week werd gevuld door etentjes buiten de deur, verjaardagsborrels en een paasbrunch. Kortom ik vond het niet altijd even makkelijk om me te houden aan mijn gezonde eetpatroon. Wel was er aan het begin van het weekend een lichtpuntje, het weegmoment. Initieel was ik een beetje teleurgesteld om dat er maar een 
1 kilo van mijn totale gewicht af was, maar uiteindelijk is mijn vetpercentage ook met 2 % gedaald. Voedingscoach Bram was in ieder geval blij met het resultaat en dat was ik, nadat Bram uitgelegd had dat dit na een week een zeer goed resultaat was, ook. 

Het goede resultaat van de eerste week maakte mij nog meer gemotiveerd om goed mijn best te doen. Zo dronk ik bij de borrel overwegend spa rood (afgewisseld met één witbiertje) en liet ik de bittergarnituur aan mij voorbij gaan. Een bezoek aan het strand werd afgesloten met een heerlijke salade en als toetje magere yoghurt, in plaats van chocolademousse zoals mijn tafelgenoten.  

Maar het moeilijkste moment was toch de paasbrunch op zondag. Gelukkig was ik degene die het menu bepaalde en dus zorgde ik voor een lekkere salade, veel vers fruit en vers speltbrood. Na al dat lekkers had ik niet eens meer plek voor de paasstol. Wel had ik voorafgaand bepaald dat ik wel van een paar lekkere dingen ging genieten, en dat werd een croissant en mimosa (verse sap met Cava). Pluspunt van dit warme weer is dat ik meer behoefte heb aan fruit dan chocolade, en dus de chocolade eitjes (op één na) kon laten staan. 


Tussen alles door zorgde ik dat ik trouw drie keer naar de sportschool ging, en had ik contact met voedingscoach Bram, die me door de moeilijke momenten heen coachte. Nu hopen dat het volgende meetmoment ook zo positief uitpakt. 

Wil jij ook, net zoals Laura, intensief gecoacht worden en op gezonde en verantwoorde wijze afvallen of aankomen?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten