vrijdag 13 mei 2011

"Deze week kwam ik na de paasdagen weer in mijn ritme"


Week  4
Ik ben al weer 4 weken bezig met mijn fit plan, en nog 8 weken te gaan. Gelukkig ging deze week in tegenstelling tot de vorige twee weken veel beter. Geen feestdagen meer, wat ervoor zorgde dat ik betere keuzes kon maken met betrekking tot mijn voeding. Ook was het deze week rustiger, waardoor het mij lukte om deze week 4 keer een uur intensief te sporten, inclusief een pittige buitentraining in het Vondelpark. Vrijdag was het weer tijd voor mijn weegmoment. Hieronder mijn voortgang:

Datum
08/04/2011
22/04/2011
06/05/2011
Gewicht
80.9
79.9
78.5
Vet %
38.3
36.3
36.6
Vet vrije massa
47.4
48.4
47.3
Buik omtrek
83 cm
-
81 cm
Heup omtrek
107 cm
-
106 cm
Been omtrek
62,5 cm
-
61,5 cm

Hoewel ik wel 1,4 kilo ben afgevallen is daarbij wel mijn vetvrije massa afgenomen en vetpercentage iets toegenomen. De reden daarvoor is dat ik de afgelopen week te vaak verkeerde keuzes heb gemaakt wat voeding betreft, zegt Bram. Als ik kijk naar mijn voedingslogboek dan zit ik de afgelopen tijd ook onder mijn streefwaarden m.b.t. eiwitten (belangrijk voor spieropbouw) en boven mijn vetwaarden. Voedingscoach Bram geeft dan ook aan dat het belangrijk is dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg en een stevig ontbijt nuttig (iets wat ik in het weekend nog weleens oversla). Dus als ik in de ochtend weing tijd heb, maak ik een shake in de blender van kwark, blauwe bessen, proteïne poeder, havermout en ijsblokjes. Als maaltijd kies ik vaak  voor kipfilet, gewokte groenten en volkoren rijst of couscous. Voor mijn snack tussendoor kies voor komkommer, wortels of een glas karnemelk. Ik probeer ook s‘avonds iets meer te koken zodat ik dit de volgende dag tussen de middag tijdens de lunch kan eten. Zo word ik ook niet verleid tot verkeerd lunchkeuzes.
Hoewel ik nog niet helemaal tevreden ben met de cijfers van mijn vetpercentage en gewicht, merk ik wel dat mijn kleding ruimer begint te zitten. Ook krijg ik steeds meer opmerkingen dat ze kunnen zien dat ik ben afgevallen (altijd leuk) en die centimeters minder om je buik en heupen zijn ook altijd leuk. En dan te bedenken dat ik nog 8 weken te gaan heb….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten