maandag 16 mei 2011

Lees de ervaringen van Laura na de eerste 5 weken van haar voedingsplan!

Week 5: 'Ik merk dat mijn keuze voor gezonde voeding steeds makkelijker word'

Na een maand begin ik eindelijk te wennen aan mijn nieuwe eetpatroon. Ik merk dat mijn keuze voor gezonde voeding steeds makkelijker wordt, doordat ik steeds meer kennis krijg van de voedingswaarden. Grootste uitdaging deze week, was zorgen dat ik genoeg eiwitten binnen kreeg. Daarom ben ik gaan uitzoeken welke soorten vis en vlees het meeste eiwitten en minste vet bevatten. Verse tonijn en tilapiafilet zijn nu twee van mijn favorieten, samen met een salade en gestoomde groenten. Ook probeer ik meer vooruit te plannen. Als ik weet dat ik een diner heb in het weekend zorg ik dat ik vooraf aan het diner eiwitrijker eet. Daarnaast houd ik het bij 1 (of 2) glaasjes prosecco (van de wijnen bevat dit het minste calorieën!
) en de rest van de avond drink ik veel water.  Ik schep extra groente op, zodat ik al vol zit als de frietjes op tafel komen. En een half toetje smaakt net zo lekker als een heel toetje. 


Daarnaast ben ik naast mijn wekelijkse fitness sessies 
buiten gaan hardlopen. Naast krachttraining is dit een goede afwisseling. Met het mooie weer en gezellige vondelpark is dit tevens geen straf. 

Natuurlijk sta ik thuis ook op de weegschaal. Ik merk dat ik wel veel op mijn gewicht let. Dat is soms niet prettig. Maar dan stuur ik Bram gewoon een e-mail waarin ik mijn frustratie uitleg. Hij verteld mij dan dat ik de weegschaal de deur uit moet doen en meer moet letten op hoe mijn kleding zit en de centimeters minder worden. Ik merk inderdaad dat mijn kleding ruimer zit, en ik heb zelfs al een broek in een kleinere maat gekocht. Daarnaast tellen de complimenten van collega’s en vrienden natuurlijk ook als een goede graadmeter. Maar toch wil ik die cijfer op de weegschaal naar beneden, wellicht bij het volgende weegschaal moment. Maar daar heb ik wel alle vertrouwen in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten