donderdag 26 mei 2011

'Hoewel ik iets was aangekomen bij thuiskomst was dit, na vervolg van een gezond voedingspatroon, er ook zo weer af (inclusief iets meer).'

Week 6

Ik ben nu officieel halverwege mijn 12 weken fit-plan, en hoewel de nummers op de weegschaal nog niet helemaal naar mijn streven zijn, merk wel al een verschil. Naast dat kleding ruimer zit, en zelfs al een paar keer in een kleinere maat is aangeschaft, merk ik dat gezonde voedingskeuzes vanzelfsprekend zijn geworden voor mij. Dat betekent niet dat ik niet ook nog af en toe kies voor een romig toetjes of lekker ijsje, alleen doe ik dit nu bewuster en minder vaak. Ik merk ook dat er nu een betere ritme in mijn voedingspatroon zit en ik plan beter vooruit, wat ook scheelt in het boodschappen budget.
Afgelopen weekend was samen met een vriendin een weekendje naar Berlijn, daar heb ik ook even niet gedacht aan de aantal grammen eiwitten, koolhydraten en vetten, maar genoten. Hoewel ik iets was aangekomen bij thuiskomst was  dit, na vervolg van een gezond voedingspatroon, er ook zo weer af (inclusief iets meer). Daarnaast zorg ik ervoor om voor en na zo’n uitstapje wat extra te sporten


Voor aankomende week heb ik van voedingscoach Bram een nieuw voedingspatroon gekregen. De bedoeling is dat ik iets minder koolhydraten eet op de dagen dat ik niet sport of aan cardio doe, en meer koolhydraten eet op de dagen dat ik aan krachttraining doe. Nu hopen dat deze wijziging in mijn voedingspatroon wederom een positief effect hebben op gewenste resultaat; fit en gezond de zomer in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten