dinsdag 31 mei 2011

'Ook van mijn buik zijn alweer enkele centimeters af, in vergelijking met de laatste meting'

Na een paar weken waar mijn  gezonde eetpatroon routine was geworden, was het volgens voedingscoach Bram tijd voor wat verandering. In mijn vorige blog had ik al aangegeven dat ik een nieuw voedingspatroon had gekregen, en afgelopen week ben ik daar mee aan de gang gegaan. Het is nog zoeken naar de juiste combinaties, maar dat gaat me elke dag beter af.  Ik vindt het wel moeilijk om koolhydraatarm te eten, dus probeer die dagen te omzeilen door een dag extra aan krachttraining te doen.

Omdat de weegschaal nog steeds niet zo hard naar beneden gaat als ik zou willen, ben ik andere meetinstrumenten gaan gebruiken. Zo heb ik weer eens een broek uit de kast getrokken die al jaren niet meer paste (maar je toch bewaart als herinnering aan die goede dunne tijd), en die paste ik gewoon weer. Terwijl ik de laatste keer toen ik de broek nog paste veel minder woog dan nu. Helaas moest ik wel concluderen dat de broek een model had die al jaren niet meer hip is, dus de broek ligt weer veilig achter in de kast. Ook meet ik mijn buikomvang en daar is ook alweer een aantal centimeters van af in vergelijking met de vorige meting. 
Ook met het sporten gaat het goed. Op de sportschool zijn ze allemaal op de hoogte van mijn goede voornemens en fit-plan dus ik wordt hard aangepakt. Vooral mijn benen worden extra getraind (grote spiergroepen, dus extra verbranding), wat er voor zorgt dat naast veel spierpijn mijn benen ook gespierder worden. Ik probeer vier keer per week te sporten, en dat lukt de laatste weken aardig.  Naast dat ik het sporten steeds fijner begin te vinden, merk ik ook de positieve effecten ervan op mijn lichaam. Hoewel mijn voeding de grootste impact heeft op mijn gewicht, zorgt de krachttraining en cardio voor toning van het lichaam. De ideale combinatie dus om straks strak in bikini op het strand te liggen over 5 weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten